Presentazion



 Associazion 1511: cui che o sin


La Associazion 1511 e je nassude par ricuardâ cun iniziativis di pueste i 500 agns dal riviel de Joibe Grasse dal 1511: la insurezion popolâr plui impuartante che si à vude sul teritori dal stât talian intant de Rinassince e la prime inte Europe centrâl vie pal secul XVI. In plui di judâ a cognossi e di stiçâ la riflession su chest episodi storic, la Associazion e à ancje chê di svilupâ percors par studiâ plui a fonts e par slargjâ la cognossince di altris riviei popolârs e di episodis di ribelisim capitâts in Friûl vie pai secui.
No si trate dome di imbastî moments par cognossi miôr la storie furlane, di là dai stereotips che dispès le àn segnade, ma ancje di tirânt fûr struments di analisi pe situazion culturâl, sociâl e economiche de nestre tiere in dì di vuê. Cun di plui, la Associazion e vûl ancje svilupâ trois de memorie in stât di judâ a valorizâ il Friûl di un pont di viste turistic e culturâl.
La idee di meti in pîts la Associazion e ven fûr di un grup di feminis e di oms che za di agns a lavorin intal cjamp de informazion, dal associazionisim culturâl, de difese dal teritori e de promozion de lenghe furlane.


Associazione 1511: chi siamo


L’Associazione 1511 è nata per ricordare con apposite iniziative i 500 anni della rivolta friulana della Joibe Grasse 1511: la più importante insurrezione popolare avvenuta durante il Rinascimento all’interno dell’attuale territorio dello stato italiano e la prima in area centroeuropea del XVI secolo. Oltre a favorire la conoscenza e a stimolare la riflessione su tale episodio storico, l’Associazione intende sviluppare percorsi di approfondimento e divulgazione relativi anche ad altre rivolte popolari o episodi di ribellismo accaduti in Friuli durante i secoli. 
Non si tratta solo di creare occasioni per una maggiore conoscenza della storia friulana, fuori dagli stereotipi che spesso l’hanno caratterizzata, ma anche di ricavarne strumenti di analisi per l’attuale situazione culturale, sociale ed economica del nostro territorio. Tra le finalità dell’Associazione vi è inoltre lo sviluppo di percorsi della memoria in grado di contribuire alla valorizzazione turistica e culturale del Friuli.
L’Associazione nasce dall'idea di un gruppo di donne e di uomini che già da anni sono impegnati nei settori dell'informazione, dell'associazionismo culturale, della tutela del territorio e della promozione della lingua friulana