15/06/11

Une riflession su cemût ricuardâ i fats dal 1511

Sul numar di Mai dal mensîl "La Patrie dal Friûl" o cjatìn un intervent di Sandri Carrozzo su lis manieriis che in Friûl si à ricuardât i fats dal 1511. Il toc al è un di chei che si puedin za lei in integrâl sul sît internet de riviste. La riflession nus somee interessante, cussì o 'nt proponìn il prin toc achì disot e us invidìn a lei il rest sol sît de "Patrie".
"Pai cinccent agns dal 1511 e je stade cualchi contraposizion su ce proponi in prin plan tes celebrazions: tra tantis clâfs di leture, chês dôs che a àn vût plui fuarce a son stadis, di une bande, la origjin furlane de storie di Juliete e Romeu (leade ae vicende de furlane Lucine Savorgnane e dal visentin, di mari furlane, Luigi Da Porto, che a varès ispirade la opare shakespeariane), di chê altre bande, e la grande rivolte popolâr. Sot de contraposizion a son concezions e interès diferents su cemût invistî risorsis publichis: duncje e je ancje une cuistion politiche..."
Par continuâ a lei l'articul baste lâ achì.

09/06/11

Contecurte 1511 intal mulin di Rivis ai 16 di Jugn

Ai 16 di Jugn, a nûf mancul un cuart (20.45), alì dal mulin di Rivis di Sedean si davuelzarà "Contecurte 1511", un apontament a cjaval tra storie e leterature dedicât al riviel de Joibe Grasse. A proponi la iniziative, metude adun de Associazion 1511, de Ostarie leterarie di Contecurte e di Onde Furlane, al è il Comun di Sedean cul jutori de Pro Loco di Rivis.
Inte suaze incantesemade dal mulin di Rivis, il riviel dal 1511 al sarà il protagonist di une schirie di storiis metudis adun inte suaze dal progjet leterari di Contecurte, che a laran a miscliçâsi cun tocs di cronichis dal '500, contis popolârs e fruçons di aprofondiment storic. A dâi vôs a contis antighis e modernis a saran Raffaele Serafini, Checo Tam e Carli Pup. Un viaç indaûr inte nestre storie, judâts de atmosfere cence timp dal lûc.
Tal câs che al sedi brut timp la serade si fasarà distès, ma dentri dal mulin.

03/06/11

"1511 il Friûl de Joibe Grasse" a Remanzâs

Martars ai 7 di Jugn a Remanzâs, alì de ostarie "Posto di conversazione"  (in vie Marconi), a vot e mieze di sere (20.30), si varà la presentazion di "1511 il Friûl de Joibe Grasse", la publicazion de cooperative Serlingcu la mape di Luigino Peressini e i tescj di Carli Pup.
Intant de serade i doi autôrs a contaran la storie dal plui grant riviel popolâr furlan: dal cressi des tensions sociâls ae faide jenfri Strumîrs e Çamberlans, de vuere tra Vignesie e l'Imperi ai savoltaments dal Carnavâl, par rivâ po ae fin dal riviel, ma ancje ae ereditât che al à lassât ai furlans. Une gnove ocasion, duncje, par recuperâ un toc impuartant de storie dal popul furlan.

01/06/11

E je fûr la publicazion "Riviei di ingjustri"

"Riviei di ingjustri" al è il non de mostre che si pues viodi fin ai 11 di Jugn alì de sale esposizions dal Visionario di Udin, ma al è ancje il titul de publicazion editade di Informazione Friulana e de Associazion 1511 che e ten dentri dutis lis contis a fumuts che a àn partecipât ae edizion 2010 dal Premi Friûl dedicade ae Joibe Grasse dal 1511. Intal libri si cjatin duncje i lavôrs metûts adun di Guido Carrara, Lorenzo Manià, Nicola Angeli e Fabio Varnerin, Emilio Bertossi, Eleonora Spizzamiglio, Enrico Tomasi, e dal progjet MaMaRuTo, compagnâts di notis biografichis sui autôrs e di un pâr di pagjinutis cun cualchi informazion storiche su la insurezion popolâr furlane dal 1511.
Lis copiis di "Riviei di ingjustri" si lis cjate alì dal pont vendite dal Visionario (fintremai che e je la mostre) e alì de sede di Radio Onde Furlane a Udin. Cun di plui, a saran disponibilis ancje intant dai apontaments che la Associazion 1511 e inmanearà ator pal Friûl e che, come par solit, o cjatais lis informazions su chest blog.