Vie pal 1511, almancul par chel che o savìn, i ultins fûcs dal riviel de Joibe Grasse si son distudâts intal Friûl ocidentâl. A cinccent agns di distance, duncje, cuâl puest miôr di chest toc di Friûl par tornâ a piâ il fûc e par tacâ i apontaments che a viodin protagoniste la Associazion 1511?
Cussì, îr di sere a Torate di Cjons, ospits de Università della Campagna, doi rapresentants de Associazion adun cun Luigino Peressini (autôr de conte a fumuts "Vitis di un vilan salvadi" che e conte dal riviel de Joibe Grasse) a àn vût la ocasion di fevelâ di chel episodi storic denant di un public numerôs e une vore interessât (cun personis rivadis ancje dal Venit par cognossi miôr chest toc di storie).
La serade e je stade però la ocasion ancje par fâ un confront tra il Friûl dal secul XVI e chel dal dì di vuê, massime par chel che al rivuarde il teme dai dirits. Un teme che si larà dilunc a frontâ ancje in altris apontaments in program chest an ator pal teritori. L'intindiment de Associazion, di fat, al è chel di zirâ pal Friûl come lis colonis dai contadins di cinc secui indaûr, sei par di ca che par di là dal Tiliment.
Chel di Torate al è stât pardabon un grant biel tacâ. Grazie a ducj chei che a son vignûts a scoltâ e grazie soredut a dutlis lis feminis e a ducj i oms de Università della Campagna che a àn savût svilupâ un ambient di incuintri e di condivision de cognossince maraveôs (e là che , par zonte, si mangje di pape).
Nessun commento:
Posta un commento
Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.